Agong titah berhenti ambil kesempatan atas isu stoking

SEMUA pihak perlu berhenti mengambil kesempatan ke atas isu sarung kaki (stoking) tertera kalimah Allah, titah Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim.

melalui satu hantaran dimuat naik di akaun Facebook rasmi baginda pada Rabu, Sultan Ibrahim berkata, isu yang menjadi kontroversi itu sudah dalam proses perundangan.

"Saya telah menitahkan untuk tindakan diambil mengikut lunas undang-undang, maka tidak perlu lagi untuk mana-mana pihak terus mengapi-apikan kemarahan secara berterusan.

"Tindakan diambil bukanlah untuk menghukum semata-mata, tetapi sebagai pengajaran dan peringatan kepada semua untuk menjaga sensitiviti rakyat Malaysia," titah Seri Paduka Baginda.

Melalui hantara itu, Baginda turut bertitah, adalah lebih baik untuk masyarakat mengambil iktibar daripada kejadian itu dan berusaha untuk mengeratkan lagi perpaduan.

"Kemarahan yang berlarutan tidak akan menguntungkan sesiapa. Semua pihak, terutamanya pemimpin masyarakat perlu bertindak matang.

"Ajaklah rakyat ke arah perpaduan, bukan perpecahan. Inilah peluang untuk mendapat pemahaman yang lebih baik antara satu sama lain dalam masyarakat kita yang majmuk, agar perkara sebegini tidak berulang lagi,” titah Sultan Ibrahim.

Post a Comment

0 Comments