Musuh didakwa cuba pecah belah HARAPAN di Selangor



RAKYAT digesa tidak terpengaruh dengan dakwaan pihak tertentu yang cuba menggambarkan situasi politik di negeri Selangor berada dalam keadaan tidak stabil.


Ketua Penerangan KEADILAN Selangor Elizabeth Wong berkata, khabar angin yang disebarkan baru-baru ini, termasuk isu undi tidak percaya terhadap menteri besar serta pemecatan Speaker DUN Selangor, Ng Suee Lin hanya helah musuh politik Pakatan Harapan (HARAPAN) yang cuba mencetuskan permusuhan diantara parti dalam gabungan itu.

Elizabeth Wong
“Ada pihak yang akan sentiasa mengintai peluang untuk menimbulkan polemik. 

“Khabar angin tersebut sengaja direka bagi tujuan mewujudkan ketegangan di antara menteri besar dengan speaker, sekali gus memecah-belahkan kesatuan HARAPAN,” katanya.

Dalam perkembangan sama, HARAPAN Selangor turut menolak dakwaan timbul situasi tegang dalam pentadbiran negeri.

Malah gabungan itu menyuarakan kesepakatan untuk meneruskan gerak kerja melaksanakan agenda untuk manfaat rakyat dan negeri. 

“HARAPAN Selangor mengulangi tekad untuk memastikan negeri ini terus maju menjelang 2025, selain mengutamakan agenda memberdayakan rakyat agar mampu mendepani segala cabaran yang mendatang, terutamanya berkaitan pembangunan sosio-ekonomi negeri ini,” kata kenyataan bersama mereka yang dikeluarkan hari ini

Post a Comment

0 Comments