Dr Wan Azizah sampaikan skim bantuan awal IPT


ISTERI Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail pada Rabu menyempurnakan Majlis Penyerahan Cek Skim Bantuan Awal ke Institut Pengajian Tinggi (IPT) dan Surat Tawaran Skim Mikro Kredit Yayasan Wilayah Persekutuan (YWP).

Seramai tujuh pelajar diploma menerima cek skim bantuan awal ke IPT yang masing-masing berjumlah RM500 manakala 20 pelajar Ijazah Sarjana Muda masing-masing menerima RM1,000 secara sekali bayar.

Selain itu, sembilan peniaga dan penjaja berlesen turut menerima surat tawaran Skim Mikro Kredit YWP yang menawarkan pinjaman modal perniagaan maksimum RM5,000.

Dalam ucapannya, Dr Wan Azizah yang juga merupakan merupakan Ahli Parlimen bagi kawasan itu berkata, beliau menyokong inasiatif yang diwujudkan YWP bagi membantu golongan yang memerlukan dan berharap usaha itu dapat terus dijalankan.  

"Saya amat berbesar hati dengan usaha dijalankan Yayasan Wilayah membantu pihak-pihak yang memerlukan.

"Ini adalah pendekatan untuk masa depan dengan mendorong kepada pembangunan generasi masa depan dan marilah kita mendoakan supaya usaha ini dapat diteruskan supaya lebih ramai akan mendapat manfaatnya," katanya.

Turut hadir pada majlis penyerahan itu adalah Ketua Pegawai Eksekutif YWP Datuk Zaizalnizam Zainun.
 
Sebagai rekod, YWP berperanan membantu menaik taraf kehidupan warga Wilayah Persekutuan berpendapatan rendah dan memerlukan.

Dr Wan Azizah harap lebih ramai terima manfaat
Sepanjang 2022, YWP telah meluluskan permohonan bantuan kepada 450 pelajar di seluruh Wilayah Persekutuan

Pada Majlis itu, Dr Wan Azizah turut menyampaikan bantuan khas YWP berupa wang tunai RM500 kepada seorang penerima, Mariah Shaari yang menanggung seorang anak saudaranya yang merupakan Orang Kurang Upaya pembelajaran.

Post a Comment

0 Comments