Amirudin bertemu PM, bincang isu pembangunan Selangor

 


MENTERI BESAR Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari memulakan tugas pertama di tahun 2023 dengan mengadakan kunjungan hormat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim di Putrajaya semalam.

Melalui perkongsian di laman sosial Facebooknya, Amirudin yang juga Naib Presiden KEADILAN berkata, pada pertemuan itu isu pembangunan negeri telah dbincangkan selain perbincangan panjang antaranya berkaitan tebatan banjir dan penyelenggaraan jalan.

“Dalam sela masa lebih sejam, saya sampaikan aspirasi rakyat Selangor agar pengukuhan kerjasama Persekutuan-Selangor dapat dimantapkan di bawah kepimpinan Perdana Menteri melalui Kerajaan Perpaduan Malaysia.

“Turut dikongsi perihal perkembangan positif hasil negeri di akhir tahun 2022 melepasi sasaran mencapai 123.55 peratus yakni RM2,532.86 juta daripada sasaran RM2,050 juta,” katanya.

MB jemput PM adakan lawatan kerja di S'ngor
Amirudin sementara itu turut menghargai input dan perkongsian penting diberikan Anwar untuk digunapakai pentadbiran negeri pada masa depan.

“Saya berbesar hati mengundang Perdana Menteri untuk mengadakan lawatan kerja ke Selangor dalam waktu terdekat.

“Iltizam #KitaSelangor menjadi pasak utama pembangunan Malaysia yang lebih sepadu demi merealisasi agenda kemajuan bersama,” katanya.

Post a Comment

0 Comments