Pengundi Sungai Bakap rugi jika tidak pilih Cikgu Joohari

PENGUNDI di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Bakap diseru memberi peluang kepada calon Pakatan Harapan (PH)  Dr Joohari Ariffin untuk berkhidmat sebagai wakil rakyat pada pengundian Sabtu ini.

Ketua Wanita KEADILAN, Fadhlina Sidek melalui satu perkongsian di laman Facebooknya berkata, orang sebaik dan cerdik seperti Joohari wajar mendapat tempat untuk menjadi pemimpin di Pulau Pinang.

"Mana mungkin seorang guru membawa watak kayangan ketika seharian bergelumang 'memanusiakan' dan 'menginsankan' insan untuk terus menjadi warga yang santun dan cerdas," katanya yang juga Menteri Pendidikan.

Sementara itu Fadhlina menyatakan penghargaan kepada etiap komentar dan pandangan yang disampaikan penduduk kawasan itu sepanjang tempoh kempen berlangsung.

Setiap aduan, permohonan serta jalinan dua hala antara rakyat dan wakil rakyat tegasnya sememangnya sangat dinantikan pihak kerajaan.
 
"Pastinya tekad untuk berkhidmat dengan lebih baik ini dapat dijayakan dengan mempunyai rakan sepimpinan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri dan mempunyai akses untuk agensi dan pelaksana dasar di peringkat negeri dan Persekutuan," tambahnya.

Mengakhiri warkah itu, Fadhlina menitipkan serangkap pantun sekali lagi menyeru pengundi Sungai Bakap supaya mengundi bekas pengarah Institut Aminuddin Baki Cawangan Utara itu pada Sabtu ini.

Timang tinggi-tinggi,
Sampai cucur atap,
Undilah Cikgu Joohari,
Demi kesejahteraan Sungai Bakap.

Post a Comment

0 Comments