Trailer bawa kereta kebal terbabas




SEBUAH kenderaan pengangkut kereta perisai (KPKP) terbabas di Jalan Bukit Putus-Gemencheh semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu, tiga anggota tentera dilapor cedera.

Jalan ditutup bagi kerja mengalihkan | Sumber - Fb Nur Fitri
Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik negeri, Superintendan Hasan Basri Yahya yang dipetik laporan media berkata kemalangan itu berpunca dari keadaan jalan yang licin.
“Kenderaan pengangkut itu hilang kawalan disebabkan jalan licin ketika cuaca hujan lebat.

“Ia kemudian terbabas melanggar penghadang jalan dan tebing bukit di sebelah kiri jalan sebelum terbalik di laluan bertentangan," katanya.


Difahamkan, dua anggota tentera masing-masing berusia 33 dan 36 cedera di kaki dalam kemalangan itu, manakala seorang lagi juga berusia 36 tahun cedera di kepala serta kaki.

Tiga dikejarkan ke hospital | Sumber - Fb Nur Fitri
“Tiga anggota di dalam kenderaan itu dari Markas Tentera Darat Cawangan Sumber Manusia Kementah, Kuala Lumpur telah cedera dan dibawa ke Hospital Tampin untuk rawatan lanjut ” tambahnya.

Terdahulu, insiden tersebut tular di laman sosial. Ia menyebabkan laluan dua lorong itu ditutup sepenuhnya bagi kerja-kerja mengalihkan kenderaan perisai berkenaan.

Ketika kejadian, sembilan KPKP digerakkan bagi membawa 12 kereta perisai.

Konvoi itu dalam perjalanan dari Kem Tentera Syed Sirajuddin, Gemas, Negeri Sembilan ke Putrajaya bagi persediaan sambutan Hari Kemerdekaan ke-62 hujung minggu ini.

Bagaimanapun, ketera perisai terbabit dilaporkan tidak terjejas.

Post a Comment

0 Comments